1 de Maig 2015 a Granollers

Reconstruïm el moviment popular. 1 de Maig sindical i social

Inmersos en plena crisi econòmica, amb una destrucció del teixit industrial al Vallès Oriental que tardarem molts anys a recuperar, estem entrant en una  reestructuració social basada en la pobresa, el subsidi ocasional i la pèrdua continuada de drets i llibertats individuals i col·lectives.

Si bé les xifres oficials poden estar parlant de l'augment del PIB, la realitat social està molt allunyada de tenir alguna cosa a veure. Les xifres d'atur a Granollers són de més 5.400 inscrits al SOC i més de 8.500 aturats reals, segons INESCAT. Els desnonaments a Barcelona han estat de més de 5.400 el 2014, i la pobresa energètica arriba al 30% de la població a Catalunya. En quant a l'actual situació laboral, els nous llocs de treball són principalment temporals i precaris, la baixada unilateral de salaris, ignorar convenis i reduïr llocs de treball ha entrat en una situació que frega la normalitat, demostrant que el sindicalisme del pacte i la pau social ha fracassat en donar una resposta.

A l'altra cara de la moneda, l'auto-organització de cada cop més sectors del moviment popular va prenent força. La ineficàcia de les institucions ha motivat la cerca d'alternatives a la situació. Sovint aquestes consisteixen en velles fòrmules com la Solidaritat i l'Ajuda Mútua, o en noves fòrmules de comunicació i participació gràcies a la socialització de les noves tecnologies. Sigui com sigui les vagues, l'ocupació de bancs, la mobilització i l'organització popular van prenent cada cop un major pes a la nosta societat.

Les institucions estan demostrant que no acceptaran fòrmules de protesta que poguin amenaçar el seu estatus, com el cas de la Llei Mordassa o la comdemna a 8 joves que van protestar davant el Parlament. Tot plegat fa necessàri que millorem la nosta organització social.

Aquest 1er de Maig tornarem a sortir als carrers de Granollers, per reivindicar que la lluita sindical i la social han d'anar de la mà.

Reconstruïm el moviment popular!
Granollers, 1 de Maig sindical i social

11h MANIFESTACIÓ (Davant l'OTG – C/ Primer Marquès de les Franqueses, 146)
12h PARLAMENTS (Pl. Porxada)

Organitza: CNT, Assemblea d'Aturats i Aturades de Granollers