[11M] CNT CONVOCA UNA CONCENTRACIÓ DAVANT LA SEU DE SERVICARNE A BARCELONA

CNT convoca una concentració de protesta el dia 11 de març a les 18h30 contra la figura dels falsos autònoms davant la seu de Servicarne a Barcelona, exigint que s’acabi la situació d’explotació que estan patint els seus treballadors/es.

La cooperativa Servicarne ha estat operant sense barreres a les empreses més importants del sector càrnic, cedint personal per estalviar costos en quotes de la Seguretat Social. CNT va interposar desenes de denuncies des de l’any 2015, fins que finalment, al novembre del 2017 la Inspecció del Teball ens va donar la raó i es van reconèixer milers de falsos autònoms de Servicarne a tot l’Estat.

La majoria d’empreses que usaven falsos autònoms de Servicarne ja han contractat directament als i les treballadors/es, però encara queda una empresa a Castelló (País Valencià) que encara es nega a regularitzar la situació: l’empresa PRODUCTOS FLORIDA.

CNT ha convocat una VAGA INDEFINIDA a l’empresa esmentada fins que regularitzin la situació i compleixin les resolucions de la Inspecció de Treball. La plantilla es troba en una situació crítica, fins al punt d’haver de pagar 280€ (la quota d’autònom/a) per treballar una hora diària, sense cobrar quasi salari. Els altres sindicats prefereixen mirar cap una altra banda.

Amés d’aquesta vaga indefinida, alguns/es companys/es són en VAGA DE FAM des del 27 de febrer en un campament permanent davant l’empresa. Alguns han estat hospitalitzats pel seu estat de salut.

La concentració és una mostra del recolzament als/les companys/es que lluiten pels seus drets més bàsics i per exigir a Servicarne que es dissolgui com a falsa cooperativa i retorni fins a l’últim cèntim dels milions d’euros de la quota social que han aportat els/les seus/seves treballadors/es des de la seva constitució.

Confederació Nacional del Treball (CNT)