La CIT recolza les protestes de Black Lives Matter

Amb el lema «Dóna suport a les protestes de Black Lives Matter en la teva localitat», la Confederació Internacional del Treball (ICL-CIT) ha mostrat la seva solidaritat amb les protestes que s’estan produint als Estats Units per la defunció del jove George Floyd en Mineapolis a causa de la violència policial racista. La CNT ha secundat el manifest, que reproduïm a continuació:

En aquests moments s’està produint un nombre de protestes lligades al moviment Black Lives Matter (contra la brutalitat policial i els assassinats racistes als Estats Units) que no té precedents. Les manifestacions s’han estès per tot el país. Industrial Workers of the World (IWW) es va fundar en 1905 sobre un programa d’igualtat i justícia racial. En l’actualitat, el Sindicat de Periodistes Autònoms continua fent costat a la classe obrera en la seva agosarada lluita per a aconseguir aquesta justícia. El nostre lema continua sent: un atac contra un/a, és un atac contra totes.

Si t’interessa participar en les convocatòries i activitats en la teva localitat, donar suport a les iniciatives de defensa de la comunitat, com ara fons solidaris per a pagar fiances, etc., t’animem que et posis en contacte amb la teva secció local de IWW per a obtenir més informació del que es pot fer en la teva zona. Hi ha un directori de les seccions locals de IWW als Estats Units en https://iww.org/directory/.

Si ets periodista freelance i és la primera vegada que et poses en contacte amb la teva secció local de IWW, pot ser que sigui necessària una confirmació de la teva situació respecte al sindicat, per motius de seguretat en la situació actual. Si és així, la secció es pot dirigir a freelancejournalists@iww.org.

També tenim constància que en múltiples ocasions la policia ha atacat, detingut, o impedit d’altres maneres, a periodistes que estaven informant des del lloc dels fets, sobre aquests esdeveniments històrics. Si necessites el suport del sindicat, sigui en el terreny legal, professional o fins i tot emocional, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres en freelancejournalists@iww.org.

Com diu el preàmbul de la constitució de IWW, “estem construint un món nou en la pell morta de l’antic”.

Industrial Workers of the World
Freelance Journalists Union