CNT s’adhereix al Pacte de Ciutat de Granollers

El Sindicat d’Oficis Varis de Granollers de la CNT ha acordat adherir-se al Pacte de Ciutat de Granollers per recuperar el dinamisme i la vitalitat de la ciutat arran de la Covid-19, elaborat pel Consell de Ciutat de Granollers del qual n’és membre el sindicat.

“El sindicat es suma amb esperit crític i llibertari per intentar contribuir a que el pacte pugui aportar resultats concrets en benefici de les capes més colpejades de la societat amb l’actual crisi”.

El pacte té per objectiu, entre altres, “recuperar el dinamisme econòmic i social davant la situació provocada per la Covid-19” i s’ha fixat una sèrie de compromisos que consisteixen en:

1. Situar les persones al centre dels projectes i iniciatives
  2. Promoure una ciutat de valors que ens defineixin com a comunitat
  3. Treballar per una ciutat saludable i sostenible
  4. Reforçar el model de ciutat educadora i cultural
  5. Promoure una ciutat més pròspera amb la dinamització de l’activitat econòmica
  6. Fomentar una ciutat oberta a la tecnologia i a la connectivitat digital

L’assemblea d’afiliats i afiliades de CNT va acordar la setmana passada adherir-s’hi finalment, tot i que observa que les reivindicacions són massa genèriques en aspectes que CNT considera clau com les desigualtats socials i econòmiques que ara afloren de forma més extrema a conseqüència de la crisi de la Covid-19, però que tenen un origen anterior situat en el model econòmic i social en el qual vivim.

En aquest sentit el sindicat li preocupa que aquest fet, juntament amb la manca de recursos que en matèria econòmica tenen les administracions locals per afrontar canvis de tipus més estructurals, pugui desembocar que el pacte acabi només en una declaració de bones intencions sense una aplicació pràctica. Per tot això CNT es compromet a fer un seguiment del desenvolupament del pacte amb esperit crític i llibertari, per tal d’intentar contribuir a que pugui aportar resultats concrets en benefici de les capes més colpejades de la societat amb l’actual crisi.

Podeu consultar el pacte aquí.