CNT es concentra davant ACTIVITA per denunciar els acomiadaments en ple ERTO de força major

El dijous 3 de desembre a les 18.30 hores el sindicat CNT va organitzar una concentració davant la seu a Granollers de l’empresa Medical Services Activita.

“L’acte va comptar amb desenes de militants i simpatitzants de l’anarcosindical, demostrant així que davant els abusos patronals l’acció sindical i la solidaritat segueixen sent la millor defensa i un pilar del model sindical de CNT”.

El centre mèdic privat s’ha caracteritzat els darrers mesos per una política laboral molt hostil a l’organització sindical dels i les treballadores. L’empresa va tirar endavant un Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació per força major a causa de la Covid-19, tot i no ser un dels sectors previstos a la legislació. El col·lapse de l’administració li va facilitar via silenci administratiu l’aplicació de l’ERTO sense haver de negociar amb la plantilla les condicions d’aquest.

Un temps després la CNT va constituir una secció sindical en el centre reclamant informació sobre l’expedient així com mesures de seguretat i salut laborals a mesura que anaven desfectant de forma progressiva part de la plantilla. L’acció sindical va ajudar al fet que s’anessin adoptant de forma progressiva algunes de les reivindicacions que es reclamaven. La resta es van posar en coneixement de la Inspecció de Treball i de la Seguretat Social.

El mes de novembre la Direcció de l’empresa va comunicar a tres treballadores, afiliades al sindicat, que serien desafectades i havien de reincorporar-se al seu lloc de treball. No obstant això, el mateix dia de la seva reincorporació els serveis jurídics de la firma sanitària van comunicar l’acomiadament objectiu de les treballadores per causes econòmiques. Una de les acomiadades, a més a més, era representant sindical de la secció sindical de CNT a l’empresa.

Després d’analitzar els fets, els serveis jurídics del sindicat determinen que els acomiadaments són totalment fraudulents i anuncien que s’interposaran les corresponents demandes a magistratura. El sindicat considera que aquests acomiadaments, a més a més d’atemptar contra la llibertat sindical, suposen un frau a tots els contribuents en tenir lloc en mig d’un ERTO de força major que encara continua i del que l’empresa es beneficia en cotitzacions.

Finalment, des del sindicat CNT al Vallès Oriental es va decidir convocar una concentració davant la seu de l’empresa per a protestar per aquesta política laboral i denunciar els acomiadaments. L’acte va comptar amb desenes de militants i simpatitzants de l’anarcosindical, demostrant així que davant els abusos patronals l’acció sindical i la solidaritat segueixen sent la millor defensa i un pilar del model sindical de CNT.