Ens ha deixat el company Joan Riera a l’edat de 100 anys

La passada nit del 24 de desembre de 2020 va morir el company i amic Joan Riera , l’últim que ens quedava de tota una generació que va lluitar per la revolució i contra el feixisme .
En Joan va néixer un 8 de març del 1920 a Canovelles, ciutat de la que el seu pare Antoni Riera Genevat va ser alcalde par la CNT al 1936. Ell i el seu germà gran Frederic es van afiliar molt joves a la CNT i les Joventuts Llibertàries, va marxar voluntari al front amb la columna Durruti (amb la que va passar a França el 1939). Als anys 1940 va participar activament en la resistència i es va establir a Casèras, Occitània.
Va continuar la seva militància i compromís amb la CNT i l’anarquisme fins el final.

El 2019 una delegació del sindicat i de l’Assemblea Llibertària del Vallès Oriental vam visitar-lo per darrer cop, fent-li entrega del carnet confederal actual. La visita fou molt emotiva pels companys del sindicat i tenien pendent poder tornar-lo a visitar mesos després a la Residència on s’allotjava degut al seu estat de salut. Lamentablement la pandèmia ens va impedir organitzar una nova visita i no vam poder tornar a saludar-lo.
Des de CNT el recordarem a ell i la resta de companys seus amb amor i gratitud per la seva lluita i compromís amb la llibertat i la justícia social.
Que la terra et sigui lleu company, visca l’anarquia!