Per l’abolició de les fronteres i la pobresa

Des del sindicat CNT volem fer una crida a participar de la concentració unitària convocada per dimarts 25 de maig a les 19.00 hores a la Porxada de Granollers en motiu dels darrers conflictes a Ceuta i el Sàhara, a conseqüència de la política de fronteres dels estats i de la criminalització de la pobresa.

Des de l’internacionalisme que caracteritza històricament el moviment obrer i llibertari, rebutjem l’existència de fronteres administratives que només són utilitzades quan als Estats i als poderosos els convé: permetent la distribució de mercaderies i criminalitzant les persones que intenten simplement sobreviure o guanyar-se la vida amb dignitat.

És per això que des de CNT volem animar a participar d’aquesta concentració. A continuació reproduïm el manifest de la convocatòria:

PER L’ABOLICIÓ DE LES FRONTERES I LA POBRESA

Quan encara no hem acabat de pair, els crims sobre la població Palestina en mans de l’estat d’Israel, ens arriben les notícies de Ceuta.
El govern corrupte de Mohamed VI, fill de la nissaga reial que ha anat enfonsant en la misèria a la població treballadora del Marroc. Desterra de la seva terra a milers de joves als quals els nega un futur al seu propi país. Els llença cap a un futur incert a Espanya país que en altres temps juntament amb França van espoliar la riquesa del país nord-africà, i que ara tanca les portes als anhels de futur del jovent marroquí. La família alauí va substituir al poder colonial, reproduint sense complexos, les pràctiques de l’opressor; l’ocupació del Sàhara Occidental i el tracte a la població marroquina són una bona mostra.
Els governs europeus, iniciadors dels espolis dels continents africà, americà i el d’Oceania, no responen, com hi hauria, a les demandes de les classes populars d’aquests continents, hereves miserables de les colonitzacions. Les classes governants europees, com a record de la seva presència van deixar al capdavant dels diferents països, creats amb tiralínies per ells mateixos, a nissagues corruptes que seguin les ensenyances de les oligarquies europees, només s’han preocupat de crear i augmentar les seves riqueses. Una vegada més els fills del poble tornen, com sempre, a ser la carn de canó dels estats i del poder. Les fantasies humanes transformades en religió també ajuden als poders a afeblir a la ciutadania.
Les fronteres són creacions dels poderosos per separar a les classes populars, el poder i els diners fomenten les diferències dins les fronteres, les religions ajuden a conformar al poble de la seva mísera existència.