La CNT consolida el seu creixement al Vallès Oriental

• La seva I Assemblea Anual fa una aposta per arribar als sectors feminitzats, precaris i de noves relacions laborals

• El sindicat destinarà igualment nous recursos a millorar la participació de l’afiliació i ampliar la seva presència en els sectors industrials

El dissabte 6 de novembre va tenir lloc la Ia Assemblea anual d’afiliats i afiliades de la CNT al Vallès Oriental. Aquesta, la primera amb caràcter anual a la comarca, impulsa una nova etapa del sindicat que ha de permetre mantenir el creixement i desenvolupament d’aquest a la comarca i fomentar la participació de l’afiliació després de dos anys marcats per la crisis sanitària, social i econòmica a conseqüència de la COVID-19.

L’acte, que va omplir la sala de reunions del Centre Cívic Jaume Oller de Granollers, va aprovar els informes de gestió del Comitè del sindicat durant el darrer curs, i va adoptar diversos acords estratègics per una àmplia majoria.

Entre els acords adoptats tenim la creació d’un nou Grup d’Acció Sindical que haurà d’anar integrant progressivament un equip multidisciplinari que abraci diversos aspectes com àrea social, econòmica, de negociació col·lectiva o de salut laboral. Un altre acord estratègic del sindicat és la creació de diverses campanyes d’implantació del sindicat. Tant a nivell territorial com sectorial, aprofundint de forma sensible en sectors de caràcter industrial i en aquells sectors feminitzats, precaris i de noves relacions laborals on la precarietat laboral està imposant-se de forma generalitzada.

Aquestes campanyes hauran de desenvolupar-se durant el proper any 2022 i pretenen apropar el model sindical de CNT a tots aquells centres de treball de la comarca on la precarietat laboral, la subcontractació i la eventualitat, els baixos salaris, les llargues jornades o la manca de conciliació laboral es venen assentant sense cap oposició sindical efectiva.

Finalment l’assemblea va aprovar actualitzar la quota sindical, establint una quota reduïda per situacions precàries, i una nova quota pensionista per a aquelles persones jubilades o pensionistes del sindicat.