CNT segueix guanyant implantació al sector del Lleure

Es constitueix la secció sindical de CNT entre el personal de menjador i cuina de la Escola Ramon Macip – Dolors Granés de Cardedeu.

Notícia als mitjans: Ràdio Granollers

La CNT del Vallès Oriental segueix amb el seu creixement entre els sectors feminitzats de l’economia. La setmana passada es va constituir una nova secció sindical en el sector del Lleure, en aquest del personal de cuina i menjador de l’Escola Ramon Macip – Dolors Granés de Cardedeu.

El servei de menjador, cuina i monitoratge, de l’esmentada escola municipal està externalitzat i actualment el gestiona l’empresa F. Roca. La nova representació sindical gaudeix d’una important implantació entre el personal del servei, i ja ha sol·licitat una primera reunió amb la Direcció de l’empresa per presentar el sindicat i poder abordar diverses qüestions d’interès per a la plantilla com, per exemple, matèria de jornada laboral, horaris, prevenció de riscos laborals…

CNT considera de gran importància que les plantilles de serveis externalitzats disposin de representacions sindicals pròpies, arrelades al centre de treball, atès que sovint l’estructura de comitès d’empresa de grans empreses allunya les treballadores d’una participació real en la gestió de les seves relacions laborals.

Finalment, aquesta nova secció sindical queda integrada en la sectorial d’Ensenyament i Intervenció Social del sindicat.