La CNT celebra el seu XII Congrés confederal a Canovelles amb el lema ‘Construint el nou sindicalisme’

La CNT celebrarà el seu XII Congrés confederal del 2 al 6 de desembre a l’auditori Can Palots de la localitat vallesana de Canovelles. El lema del congrés és ‘Construint el nou sindicalisme’ i aplegarà delegats i delegades de la majoria de sindicats de CNT d’arreu de l’estat espanyol.

Durant el congrés de l’anarcosindicat es debatrà la situació de desigualtat, pobresa i de destrucció del planeta a la qual ens aboca el sistema capitalista i es proposaran alternatives reals que no passin
pel règim polític dominant, que segueix estant en mans dels més poderosos. Els temes més destacats i que seran protagonistes de l’esdeveniment seran l’acció sindical i social, el feminisme,
la cultura, l’ecologia, l’internacionalisme i la modernització de la pròpia CNT, que s’ha d’adaptar com a organització als reptes dels temps que s’aproximen.

Vinculat a la celebració del congrés, la CNT ha desenvolupat un programa d’activitats culturals que tindran lloc a partir del 30 de novembre i que inclourà conferències, exposicions i altres activitats
com ara actuacions musicals i visites guiades.

El programa d’activitats culturals l’obrirà la conferència ‘Lluites obreres. Passat i present, una visió per al futur’, una taula rodona que comptarà amb la participació de David Douglass, destacat líder
sindical de les vagues de miners del 1984 i 1985 al Regne Unit sota el govern de Margaret Tatcher. També hi participaran C. Bermejo, de CNT Xixón, que parlarà del cas ‘La Suiza’ i Antonio Ruiz, de CNT València.

També es duran a terme les conferències ‘Capitalisme, col·lapse i futur’, amb l’escriptor i professor universitari de ciència política i de l’administració Carlos Taibo i Emilio Alba; ‘Dones, vida i llibertat’, amb el Comitè Jineolojî de Catalunya de suport a la revolució Kurda i una representació del col·lectiu Mujeres Libres de Madrid; i ‘Anarquisme i revolució negra’ amb el periodista, escriptor i activista afroamericà William C. Anderson.

D’altra banda, hi haurà les exposicions ‘El Granollers obrer i revolucionari (18501936)’, ‘Frederica Montseny’, ‘Mujeres Libres (19361939): precursores d’un món nou’ i ‘Francesc Ferrer i Guàrdia: l’Ecola Moderna’. Per últim, es realitzaran visites guiades al refugi antiaeri del centre de Granollers i actuacions musicals.