Presentació a Granollers de “Salvador Seguí. El colós de l’anarquisme”

El proper divendres 20 de gener es presentarà a l’Ateneu Popular La Margirbada de Granollers, a les 19h, el llibre “Salvador Seguí. El colós de l’anarquisme” (Editorial Lo Diable Gros, 2021). El llibre serà presentat per Jordi Martí i Font, encarregat de l’edició del llibre. L’acte l’organitza el propi Ateneu.

“És el primer cop que es recull en un volum l’obra completa escrita de Salvador Seguí. Es tracta d’un aplec de textos de diverses procedències i formats, escrits, dictats i atribuïts a Salvador Seguí Rubinat, més conegut com el Noi del Sucre. El llibre recull conferències, ressenyes i cròniques de mítings, articles, cartes al director, cartes privades fetes públiques en algun mitjà, assajos teòrics, cròniques, ponències i dictàmens de comicis sindicals, entrevistes i la novel·la curta Escola de rebel·lia publicada pòstumament. La seva gran majoria van ser publicats en la premsa militant de la CNT o del seu voltant ideològic, però també en diaris i revistes generalistes.”

Salvador Seguí i Rubinat (Lleida, 1887- Barcelona, 1923) fou un dels líders més destacats del moviment anarcosindicalista de Catalunya de principi del segle XX. De professió pintor, ja des de molt jove va mostrar inquietud per les idees llibertàries; seguidor de l’Escola Moderna de Francesc Ferrer i Guàrdia. El seu ideari revolucionari es fonamentava en la conquesta pel saber de la classe treballadora, un camí que creia propici per a realitzar amb èxit la revolució social contra el capitalisme i les classes socials dominants. Va ser secretari general de la CNT a Catalunya, president de l’Ateneu Sindicalista i va impulsar la creació de “Solidaridad Obrera“. El 10 de març de 1923 va ésser assassinat d’un tret al carrer de la Cadena (actual Rambla del Raval), cantonada carrer de Sant Rafael, en el barri del Raval de Barcelona, a mans de pistolers blancs del Sindicat Lliure.

Aquest 2023, doncs, és el centenari de la mort Seguí.

Un altre llibre recent sobre Seguí és “El pensament polític de Salvador Seguí”, de Xavier Diez (Editorial Descontrol, 2016), que es pot descarregar en pdf a la web de l’editorial.