El pròxim dimecres 21 d’octubre fem una crida a la vaga a la Universitat i Recerca

Costa creure que el treball a la Universitat i a d’altres institucions de recerca, formen en aquest país, i en tants altres, una part d’un volum creixent de treballadors precaris.

A la Universitat i Recerca de l’Estat Espanyol es precaritza amb fórmules com el professorat associat, el professor tutor o la utilització del fals autònom. Tot això sense esmentar que l’externalització de diferents serveis, que són essencials per al desenvolupament de les tasques docents o investigadores, està en mans privades augmentant la precarietat en personal com per exemple la neteja.

Els treballadors i les treballadores de les empreses externalitzades subcontractades per universitats i centres de recerca públics, que constitueixen el sector més precari dins del sistema espanyol de ciència i recerca, es troben en una situació d’indefensió encara més gran, davant la possibilitat d’acomiadament o la falta de mesures de seguretat laboral suficients per a l’acompliment de les seves funcions.

Aquesta situació de precarietat, com no podia ser d’una altra manera, s’ha agreujat davant l’entrada del covid-19, frenant els diferents processos de negociació col·lectiva.

Per això és aquesta vaga i això és el que sol·licitem:

1.- Erradicació de la ingerència de les empreses privades en el sistema universitari i de recerca, juntament amb el desenvolupament d’un sistema de finançament completament públic, gestionat directament des de la base per personal de recerca, docents, personal tècnic, personal d’administració i serveis (PAS) i estudiantat.

2.- Universitat totalment pública i gratuïta.

3.- Eliminació de contractacions fraudulentes i precarietat laboral, a través de l’eliminació de la burocràcia inútil (certificacions ANECA i I3, homologacions de títols), del desenvolupament d’un mecanisme d’estabilització real (avui dia inexistent) i, més en general, de carreres investigadores i docents estables i dignes.

4.- Model de conciliació laboral i personal que acabi amb la dicotomia carrera professional vs. cures familiars/personals.

5.- Eliminació de la subcontractació de serveis bàsics, reemplaçant-la en el seu lloc per contractació directa.

6.- Foment de la cultura de la cooperació científica en lloc de la competència.

7.- Davant la COVID-19, prioritzar la salut de totes les persones que treballen i estudien en els centres de recerca i universitats.

Des de CNT ja venim denunciant des de fa un temps a través de les diferents seccions sindicals i sindicats aquesta precarietat. Per això, aquesta crida no pot ser exclusivament per a secundar una vaga a Universitat i Recerca, també és una crida a continuar organitzant-nos.

PER UN PRESENT I UN FUTUR DIGNES, AQUEST 21 D’OCTUBRE… A LA VAGA!

Comitè Confederal de la Confederació Nacional del Treball