CNT reclama aclarir les causes de l’accident laboral a Embalatges Petit

• El sindicat lamenta la mort del treballador d’una subcontracta al centre de treball

El sindicat CNT lamenta una nova mort en accident laboral a la comarca incrementant l’alarmant xifra en el que va de 2019, alhora que denuncia que la precarietat és un factor determinant en aquests casos.

El sindicat CNT lamenta la mort del treballador veí de Mollet, en l’accident laboral ocorregut ahir a l’empresa Embalatges Petit de Parets del Vallès en caure-li un fardell de paper compactat de 700 quilos de pes des d’una alçada de cinc metres.

El sindicat reclama que s’aclareixin les causes de l’accident a la Inspecció de Treball, i denuncia que com és molt habitual en la sinistralitat laboral la precarietat és un factor determinant en les causes dels accidents laborals. Essent, en aquest cas la víctima, empleat d’una subcontracta del titular del centre de treball.

CNT recorda que segons fonts de la mateixa administració de la Generalitat de Catalunya, a data de Juliol de 2019 hi han hagut 64 morts en accident laboral a Catalunya, d’un total de 492 al conjunt de l’Estat. Unes xifres que pel sindicat posen de manifest que el compliment de la legislació en matèria de prevenció de riscos laborals als centres de treball és molt deficient, i denúncia la manca de cultura preventiva per la classe empresarial i la manca de recursos que hi dedica l’administració per a realitzar inspeccions més freqüents i efectives.

Per CNT les xifres a nivell global posen en evidència que els beneficis de les empreses estan per davant dels seus treballadors i treballadores.