CNT participarà de l’homenatge a les víctimes del bombardeig de Granollers

• El sindicat va iniciar el 1978 l’homenatge a les víctimes

• Diverses entitats convoquen a la Porxada una ofrena floral

La CNT del Vallès Oriental tornarà a retre homenatge aquest diumenge 31 de maig a les víctimes del bombardeig de Granollers en el 82è aniversari dels tràgics fets que van causar més de 500 víctimes entre ferits i morts.

Aquest diumenge diverses organitzacions i entitats de la ciutat de Granollers han convocat una ofrena floral a partir de les 11.00 hores a la Porxada, que s’allargarà durant tota la jornada, per a retre homenatge a les víctimes del bombardeig que fa 82 anys va perpetrar l’aviació feixista italiana provocant més de 500 víctimes entre ferits i morts.

El sindicat CNT, i el moviment llibertari de la ciutat, porta ininterrompudament recordant les víctimes des que el 1978 iniciés en solitari un humil homenatge a les víctimes per treure de l’oblit institucional que havia causat els llargs anys de dictadura franquista.

La CNT, en un comunicat emès també fa uns dies, ha volgut recordar que «El 31 de maig tornarem a recordar a les víctimes del sagnant bombardeig com ho anem fent, anualment, des de 1978. Però també recordarem a les víctimes de la carlinada del 17 de gener de 1875, als militats que van morir afusellats pel franquisme i, sobretot, a tota la militància llibertària de Granollers i els seus familiars. Famílies que van patir la repressió desmesurada per estar al costat d’uns ideals que, malgrat les circumstàncies, van demostrar que un món diferent és possible».

Finalment CNT vol animar a tota la ciutadania a passar durant el diumenge per la porxada i deixar una flor en record a les víctimes, fent que l’acte sigui de totes les persones que creuen en la justícia social i la llibertat i no només de les institucions.