CNT denuncia a Inspecció de Treball el centre mèdic ACTIVITA

NOTA DE PREMSA

Social / Laboral

Granollers, 30 de juny 2020

CNT denuncia a Inspecció de Treball irregularitats en matèria de seguretat i salut laboral al centre mèdic ACTIVITA de Granollers

• Les treballadores es queixen de manca d’organització i transparència de la direcció

• La secció sindical de CNT reclama obrir una negociació urgent per resoldre la situació

L’empresa MEDICAL SERVICES ACTIVITA, centre mèdic ubicat al centre de Granollers, ha estat denunciada a Inspecció de Treball per irregularitats en matèria de seguretat i salut laborals, després que la direcció de l’empresa faci mesos que es nega a reunir-se per aquestes qüestions amb la representació sindical al centre de treball.

Des que la clínica privada MEDICAL SERVICES ACTIVITA de Granollers va reprendre parcialment la seva activitat fa dos mesos, després de tirar endavant un ERTO per causes de força major davant el silenci administratiu, el personal de la clínica porta reclamant mesures urgents en temes de seguretat i salut laboral, així com una major transparència en la gestió de l’ERTO.

El sindicat CNT, que compta amb una important implantació al centre essent l’única representació sindical, fa més de tres mesos que intenta establir un diàleg amb la direcció per resoldre aspectes d’urgència com són la manca de manteniment d’equips de protecció individuals per la COVID-19 i altres mesures de protecció col·lectives com l’establiment de protocols de gestió de les consultes per evitar aglomeracions.

Per altra banda, el sindicat reclama que el nombre de desafectacions que l’empresa ha vingut realitzant els darrers mesos no es correspon amb el volum de visites i intervencions realitzades, la qual cosa està suposant sobrecàrregues de treball tant pel personal tècnic com administratiu. La situació s’uneix, segons denuncia la secció sindical de CNT, a una “manca d’organització que obliga a improvisar el personal contínuament” per resoldre els problemes que es podrien preveure si hi hagués una comunicació i diàleg amb la plantilla i la representació sindical.

Segons fonts del sindicat CNT, per altra banda, la situació ha estat posada en coneixement de la Inspecció de Treball, ja que segons informa Genís Ferrero, Secretari d’Acció Sindical al Vallès Oriental, “la protecció de les treballadores és una prioritat per nosaltres” i no podem acceptar que mentre es vulnera la llibertat sindical alhora es dilatin solucions de caràcter urgent” en matèria de seguretat i salut laboral. Per altra banda, les desafectacions “ens preocupa que no s’ajustin a criteris objectius” i és per això que “cal iniciar un diàleg amb la direcció immediatament” reclama.

Finalment el sindicat anuncia que si no es pot reconduir la situació en els pròxims dies no es descarten iniciar mobilitzacions.