CNT segueix amb la seva implantació al sector de la Intervenció Social

Recentment s’ha constituït una nova secció sindical al C.R.A.E. «Nazareth»

El sector de la intervenció social a Catalunya fa anys que arrossega diversos problemes que s’han accentuat de forma exponencial amb la darrera crisi sociosanitària de la Covid-19. L’estancament de la negociació col·lectiva en els darrers anys entre els sindicats majoritaris i la patronal del sector, unit a la manca de finançament per part de les administracions públiques que acaben sempre sotmeses a les polítiques neoliberals, ha provocat que sigui un sector amb molta precarietat laboral que es tradueix en jornades que s’allarguen, dificultats en la conciliació laboral i familiar, sobrecàrregues de treball i estrès que es tradueixen en un alt grau de riscos psicosocials, alhora el bloqueig de la negociació col·lectiva perpetua una situació de salaris baixos.

És en aquest context que el sindicat CNT segueix augmentant en afiliació i organització en el sector. Recentment s’ha constituït una nova secció sindical al C.R.A.E. «Nazareth», la qual compta amb una important implantació al centre. La nova representació sindical ja ha demanat a la Direcció del centre una primera reunió per establir un canal de comunicació i aspectes d’interès per l’afiliació del sindicat i la resta del personal.

Finalment el sindicat vol fer una crida a la participació de la resta de treballadors/es del centre en aquest nou projecte sindical i sumar esforços amb un sindicat veritablement independent com és la CNT, que no rep cap mena de subvenció finançant-se exclusivament de les quotes de la nostra afiliació, on no hi han alliberats sindicals i on la plantilla pot participar de forma activa i horitzontal a través del nostre model de seccions sindicals.