1 de maig a Granollers: Plantem cara!

Des de la Coordinadora 1 de Maig del Vallès Oriental convoquem el diumenge 1 de maig a les 11h a la Plaça Serrat i Bonastre de Granollers.

#1Mplantemcara

I si després de la convocatòria del matí a Granollers seguim amb forces, a la tarda hi ha manifestació unitària de la Taula Sindical de Catalunya a Barcelona (18h al Parc de les Tres Xemeneies).
Els orígens de l’1 de Maig com a data reivindicativa es remunten a la Revolta de Haymarket i els Màrtirs de Chicago, l’any 1886.

· · ·

Comunicat de la Coordinadora 1 de Maig VO:

Estem vivint uns moments de gran incertesa, fruit de les condicions a les quals ens aboca el capitalisme internacional i la seva expressió nacional a l’Estat espanyol.

Unes condicions de vida agreujades per la pujada indiscriminada de preus, des dels combustibles fins als aliments, conseqüència directa de la guerra imperialista entre Rússia i Ucraïna, però també dels interessos capitalistes que l’han derivada i de com la burgesia s’aprofita de les crisis generades pel sistema per continuar acumulant riquesa.

Qui n’acaba pagant el preu més alt són les joves, les pensionistes i les dones de la classe treballadora, per la seva condició en el marc del sistema capitalista i patriarcal: feines precaritzades, manca de perspectives de futur, feines de cura i reproducció invisibilitzades, atur i malestar juvenil creixents, sistema de pensions públiques deficient i atacat pels sistemes privats. A tot això li hem de sumar les retallades als serveis públics i l’existència d’un racisme institucional que precaritza encara més a les treballadores migrants.

Des de la crisi mundial del 2008, l’Estat espanyol i la Unió Europea han anat modificant el model de societat que havíem conegut cap a un model fet d’atur, pobresa i precarietat. I no pensen parar!
Escudant-se en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (Agenda 2030) i en les ajudes econòmiques europees (fons Next Generation), estan engegant la nova operació de reforma del
capitalisme al món occidental.

Està clar que cap reforma ens farà lliures! Només organitzant-nos i lluitant podem caminar cap a una millora objectiva de les condicions de la classe treballadora.

És per això que les organitzacions anticapitalistes del Vallès Oriental fem les següents demandes:

– Derogació de les reformes laborals, per la millora de les condicions de feina i del mercat laboral, per protegir els nostres drets laborals per sobre dels interessos de l’empresa.

– Control popular dels sectors estratègics i essencials de la producció i dels recursos naturals, per a garantir condicions de vida dignes per a la classe treballadora.

– Garantir el dret a l’habitatge, expropiant els gran tenidors i fons voltors, i sobretot, traient-lo del mercat.

– Derogació de la llei d’estrangeria i el tancament dels CIE.

– Instauració de mecanismes reals de distribució de la riquesa, per socialitzar els beneficis i no les pèrdues.

Aquestes demandes seran possibles només si tenim un moviment popular organitzat i preparat per a la lluita. És per això que fem una crida a l’organització en tots els fronts de lluita possibles: en les PAH i en els sindicats de poble i d’habitatge, en les organitzacions i assemblees de joves de la nostra comarca, en els sindicats de classe i combatius, en els col·lectius feministes i antiracistes.

En definitiva, a construir un contrapoder capaç de plantar cara a tot allò que ens oprimeix i acabar guanyant-ho tot!

L’1 DE MAIG, PLANTEM CARA!
VISCA LA LLUITA DE LA CLASSE TREBALLADORA

1 de Maig Vallès Oriental 2022