Es reprèn l’acampada a l’Ametlla! Actualització del cas Art i Sans

Ressò del cas Art i Sans als mitjans:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . .

La mercantil ART I SANS HORECA SL manté bloquejades les negociacions amb els representants de les treballadores, que porten sense cobrar des del mes d’agost. La iniciativa conciliadora per part de les treballadores es va emprendre a través dels seus advocats i el sindicat CNT la setmana passada, paral·lelament a la instal·lació d’una acampada reivindicativa a la seu de l’empresa a l’Ametlla del Vallès, que es reprendrà avui. Divendres passat es va arribar a un principi d’acord que la mercantil finalment no ha complert.

Campanya de boicot

Davant el bloqueig de les negociacions per part d’ART I SANS, CNT ha posat en marxa una campanya de boicot a l’empresa centrada en els seus clients, principalment bars i restaurants de diferents poblacions del Vallès. La majoria dels establiments que han estat informats sobre els abusos de l’empresa cap a les treballadores s’han adherit al boicot, deixant de comprar els productes d’ART i SANS. Amb aquesta mesura es pretén pressionar l’empresa per tal de desencallar les converses amb els representants de les treballadores.

Denúncia de CNT per frau

El sindicat CNT denuncia que, arran del boicot endegat aquesta setmana, ART I SANS HORECA està comercialitzant capciosament el seu producte a través de la societat Casa Balandrau, fet pel qual CNT emprendrà accions legals contra ambdues empreses per frau a la Seguretat Social.

Reunió a l’Ajuntament de l’Ametlla

Ahir dimecres 5 d’octubre va tenir lloc una reunió a l’Ajuntament de l’Ametlla del Vallès, municipi on és la seu de la mercantil càrnica. En aquesta trobada van prendre part una representació de la secció sindical de CNT i l’assemblea de treballadores afectades, el sindicat CNT, l’Òscar Riu de la Direcció General de Relacions Laborals, Treball Autònom, Seguretat i Salut Laboral de la Generalitat, el Secretari d’Empresa i Treball de la Generalitat, Oriol Sagrera i l’alcalde de l’Ametlla del Vallès Pep Moret. Fruit d’aquesta reunió s’ha convocat una mediació amb l’empresa, les treballadores i el sindicat CNT al Departament de Treball.

El biaix masclista de les decisions d’Art i Sans

CNT denuncia que la mercantil vallesana ha abocat a una situació d’injustícia i vulnerabilitat només a dones treballadores de l’empresa, a les quals ha deixat sense ocupació i sense cobrar durant més de dos mesos, encallades en un limbe jurídic-laboral. En canvi, ha mantingut i respectat les condicions de treball de les persones que s’ocupen de l’obrador, majoritàriament homes. Això és degut a la política més que qüestionable de divisió sexual del treball que aplica aquesta empresa, segons la qual les dones principalment treballen a les botigues, que han estat tancades, i la majoria dels homes a l’obrador, que manté la seva activitat.

Represàlies per l’acampada de la setmana passada

Una de les persones que va donar suport a l’acampada reivindicativa que es va instal·lar a la seu d’ART I SANS la setmana passada, militant de CNT, ha estat recentment citada pels Mossos d’Esquadra arran d’una denúncia interposada per l’empresa.

Reprenem l’acampada davant la seu a l’Ametlla

Des de CNT es continua treballant sense descans per trobar una sortida favorable a aquest conflicte el més aviat possible per tal de rescabalar els danys i les injustícies que estan patint aquest grup de dones treballadores. Per aquest motiu, aquesta matinada de dijous s’ha reprès l’acampada reivindicativa a la seu d’ART I SANS a l’Ametlla del Vallès.

Veniu a donar suport! Estem al carrer Mas Dorca, 13!