Arxiu de la categoria: Centre d’Estudis Sindicals i Llibertaris

Presentació del llibre «Estiu del 37»

El dissabte 6 de juny us convidem a la presentació del llibre «Estiu del 37», un cant a la vida i la llibertat. Acte organitzat des del Centre d’Estudis Sindicals i Llibertaris que tindrà lloc a l’Anònims (Granollers), a les 18h.

«Estiu del 37» és un àlbum amb una selecció d’entre les més de 700 fotografies que Arturo i Julia van realitzar en la rereguarda de la guerra durant l’estiu de 1937 i que hem revelat i restaurat després de 80 anys. La majoria de les imatges són de Xiva i València, però també hi apareixen Cartagena i Granollers. El llibre, en tapa dura, té una luxosa edició bilingüe (castellà/valencià) i compta amb la investigació de José A. López Camarillas i una introducció de Vicent Baydal, cronista de la ciutat de València.»

Xerrada-debat: «La deriva inquisitorial del feminisme identitari i com enfocar un feminisme de classe» (amb Raque Ogando)

El proper dimecres 27 de maig comptarem amb la presència de Raque Ogando a Granollers, per posar sobre la taula un debat amb totes nosaltres: «La deriva inquisitorial del feminisme identitari i com enfocar un feminisme de classe». L’acte tindrà lloc a les 18.30h al restaurant-llibreria Anònims (c/Miquel Ricomà, 57).

La idea de l’acte és que hi hagi una part gran de debat participatiu, en el qual es pugui compartir qualsevol reflexió i crítica, des dels arguments i el respecte.

En relació al tema, dues xerrades interessants recents de la ponent són «¿Acepta el feminismo la presunción de inocencia?» i «¿Son incompatibles el feminismo y la lucha obrera?».

El Centre d’Estudis Sindicals i Llibertaris i l’Anònims ens conviden a aquest debat, us hi esperem!

Nou cicle de formació teòrica del Centre d’Estudis Sindicals i Llibertaris

El mes de maig de 2026 el Centre d’Estudis Sindicals i Llibertaris, amb la col·laboració i suport de la CNT del Vallès Oriental i Anònims, organitza un nou cicle de formació teòrica sota el nom «Pensament crític i alliberament de les dones».

Aquest nou cicle pretén donar eines per entendre millor la realitat social, així s’abordaran aspectes com què és el patriarcat com a sistema de dominació i el seu desenvolupament històric, ens aproparem a l’experiència històrica de l’agrupació Mujeres Libres així com entendre la importància de la història de les dones des de baix.

Des de la CNT del Vallès Oriental us animem a assistir-hi i participar.

«La consciència feminista és un prerequisit per a la formulació d’una mena de pensament abstracte que es necessita per a conceptualitzar una societat en la qual les diferències no connotin dominació.»

Gerda Lerner

Presentació del llibre: LA VIDA BRILLARÁ SOBRE EL ACANTILADO. VOLIN (V.M. EIJENBAUM)

Dissabte 28 de març el Centre d’Estudis Sindicals i Llibertaris i Anònims ens conviden a la presentació del darrer llibre del company Ignasi de Llorens: LA VIDA BRILLARÁ SOBRE EL ACANTILADO.
VOLIN (V.M. EIJENBAUM). Molt recomenable!

Continua la lectura de Presentació del llibre: LA VIDA BRILLARÁ SOBRE EL ACANTILADO. VOLIN (V.M. EIJENBAUM)