Resum de l’any 2020 en dades

L’any 2020 el sindicat de CNT al Vallès Oriental ha experimentat un important creixement tant en afiliació com en activitat sindical i social.

Hem doblat el nombre de seccions sindicals que el sindicat tenia el 2019 i, malgrat les dificultats inherents a la situació de pandèmia del 2020, s’ha mantingut una presència constant en mobilitzacions sindicals i socials a la comarca. Tot plegat ha comportat un creixement molt significatiu de l’afiliació al sindicat (45%).

S’han incrementat el nombre de consultes laborals ateses durant aquest any, molt especialment durant els primers mesos de confinament per la Covid-19.

Alhora el sindicat ha seguit reforçant vincles amb el teixit associatiu i social de la comarca, recolzant de diverses maneres projectes i entitats socials com la Marea Pensionista o Papers i Drets per Tothom que utilitzen de forma habitual els locals de CNT a Granollers per les seves activitats, així com el suport a altres projectes com l’Ateneu Popular La Malgirbada o el Sindicat de Poble de Vilamajor.

Finalment CNT considera que el creixement que ha experimentat aquest 2020 el sindicat és en bona part a la manca de confiança i eficàcia del sindicalisme majoritari basat en la concertació i el diàleg social, les eleccions sindicals, alliberats i les subvencions. Davant d’això cada cop més col·lectius de treballadors i treballadores cerquen una alternativa eficaç, solidària i participativa. Una alternativa sindical com la de què representa el model sindical de CNT i que cada cop guanya més presència en tota mena de sectors.

Des d’aquestes línies el sindicat animem a seguir participant activament a tota l’afiliació en la bona marxa del sindicat, l’única forma de fer que sigui una veritable alternativa a l’actual situació social i laboral.

Al Vallès Oriental el teu sindicat és CNT: afilia’t!