Nou accident laboral mortal a Santa Eulàlia de Ronçana

Aquest dimarts 1 de juny va tenir lloc un nou accident laboral mortal al Vallès Oriental, concretament al municipi de Santa Eulàlia de Ronçana.

Un treballador de 39 anys, veí de Mataró, va morir en caure des d’una alçada de 4 metres mentre realitzava treballs en una bastida.

“Cal denunciar públicament cada mort en accident laboral” afirmen des del sindicat CNT.

El sinistre ve a sumar-se a les dades actuals, que segons l’Observatori del Treball i Model Productiu portem acumulats 4 accidents laborals mortals fins al mes d’abril (últimes dades oficials publicades).

Segons les dades publicades portem 18 accidents laborals mortals a Catalunya, el que suposa un 33% menys que el 2020. No obstant això per a CNT segueixen sent unes dades inacceptables, tenint en compte que el 2020 ha estat un dels pitjors de la dècada en sinistralitat laboral mortal, i que en termes absoluts tenim un increment de la sinistralitat respecte del mateix període l’any passat.

CNT recorda que la precarietat laboral, les cadenes de subcontractació i l’alta eventualitat en els llocs de treball són desencadenants d’una major sinistralitat laboral.

“Cal denunciar públicament cada mort en accident laboral” afirmen des del sindicat CNT, hi ha una dinàmica que deshumanitza les persones que han perdut la vida a la feina tant per les administracions, les empreses i fins i tot els mitjans de comunicació. “Si a cada mort li poséssim nom, expliquem qui era, si tenia família…” afirmen, “la gent prendria més consciència de les terribles xifres que portem sinistralitat laboral”.

CNT conclou que cal una mobilització permanent per fer front a aquesta xacra social, en definitiva, “tant als centres de treball com als carrers”.