CNT recupera la condició més beneficiosa en la retribució dels festius del personal nocturn al CRAE “Nazareth”

La secció sindical de CNT ha signat un acord amb la Fundació Nazareth, que gestiona l’esmentat Centre Residencial d’Acció Educativa, pel qual es reconeix la compensació dels festius del personal nocturn del centre com a condició més beneficiosa, posant fi a un conflicte amb totes les reivindicacions de les treballadores aconseguides.

Les treballadores nocturnes del CRAE «Nazareth» havien vingut gaudint la retribució dels festius de forma superior a allò establert al conveni sectorial, unes condicions que es venien aplicant amb anterioritat a l’entrada en vigor del conveni sectorial d’Acció social amb infants, joves, famílies i d’altres en risc al centre de treball.

L’any 2020 la direcció de l’entitat va optar per deixar d’aplicar aquesta condició més beneficiosa al personal nocturn del CRAE, tot escudant-se en un informe del sindicat CCOO al respecte que si bé establia correctament la forma de compensació general dels festius per al personal del centre, ignorava les condicions més beneficioses que determinat personal venia percebent.

Davant d’aquesta situació i després de constatar la impossibilitat d’arribar a una solució dialogada en un primer moment, el Gabinet Tècnic Confederal de la CNT va interposar diverses demandes per tal que es reconegués la condició més beneficiosa del personal nocturn del CRAE «Nazareth», organitzat a la secció sindical.

No obstant això la representació sindical de CNT i la direcció de l’entitat han signat aquesta setmana un acord sindical que reconeix al personal afectat el dret a gaudir la condició més beneficiosa i l’abonament dels endarreriments acumulats, fet que suposa assolir totes les reivindicacions de les companyes i ha donat lloc a la retirada de les demandes interposades inicialment.

Des de CNT valorem molt positivament l’acord signat, que atorga seguretat jurídica a les treballadores afectades, i felicitem a les companyes de la Secció Sindical de CNT al CRAE «Nazareth» per la seva persistència i organització, sense les quals no s’hagués pogut aconseguir l’acord.