Clam contra l’abús en la temporalitat i la precarietat laboral a les administracions públiques

El dijous 28 d’octubre la vaga a la funció pública per reivindicar la fi en l’abús de la temporalitat i la precarietat laboral a les administracions públiques va desembocar en una mobilització massiva que omplí els carrers de Barcelona.

La CNT, conjuntament amb la resta d’organitzacions sindicals que conformen la Taula Sindical de Catalunya (CGT, Co.bas, COS, IAC, SO) havia convocat vaga a totes les administracions públiques a Catalunya per a rebutjar la fixesa del personal interí que podria perdre el seu lloc de treball a conseqüència de l'”Icetazo” promogut pel govern espanyol.

Durant el matí van succeir diverses concentracions, piquets i mobilitzacions que van acabar confluint a Barcelona en una manifestació que aplegà prop de 25.000 persones saturant la Via Laietana des d’Urquinaona fins a Plaça Sant Jaume on va acabar la mobilització reivindicant la fi de la precarietat laboral a les administracions públiques, la fixesa del personal interí que fa més de 3 anys que està en situació de frau de llei, exigint als partits polítics que deixin d’aplicar mesures neoliberals.

La CNT valorem molt positivament aquest pas tan important, que demostra que un sindicalisme unitari, de classe i al marge del diàleg social és capaç de mobilitzar milers de treballadors i treballadores als carrers. És per això que el sindicat proposarà en els pròxims dies continuar amb les accions per assolir l’objectiu final: la fixesa del personal eventual en frau de llei i la fi de la precarietat laboral a les administracions públiques.