La vaga al Centre d’Acollida Estels entra en la segona setmana d’aturades indefinides amb un èxit de seguiment i l’activació de la Caixa de Resistència Confederal de la CNT

• Les treballadores celebren el trencament del 100% dels serveis mínims, habitual en el sector

• La directora general de la DGAIA es compromet a contactar amb l’empresa i no descarta iniciar una inspecció al centre

Treballadores del Centre d’Acollida Estels amb la directora de la DGAIA, Ester Sara Cabanes, dilluns 8 d’abril

La vaga convocada al Centre d’Acollida Estels del Masnou entra en la seva segona setmana d’aturades indefinides. Durant aquesta setmana les treballadores de l’Associació Asteroide B-612, que gestiona el centre depenent de la Direcció General d’Atenció a la Infància i Adolescència de la Generalitat de Catalunya, han protagonitzat diverses concentracions a El Masnou (Maresme) i Gualba (Vallès Oriental), a més d’una acció de protesta davant la seu de la Direcció General d’Atenció a la Infància i Adolescència (DGAIA).

El comitè de vaga constata un seguiment de més del 75% de les aturades, malgrat treballar amb serveis mínims del 85%, amb una adhesió majoritària a la vaga per part de la plantilla. De fet, tot i ser uns serveis mínims molt elevats, des de la CNT s’ha assenyalat que «hem trencat la dinàmica de serveis mínims del 100% que hi havia al sector fins ara» tot i que «seguirem defensant una millora dels mateixos».

Reunió amb la Direcció General d’Atenció a la Infància i Adolescència (DGAIA)

Aquest passat dilluns 8 d’abril la secció sindical de la CNT al Centre d’Acollida Estels es va concentrar davant la seu de la Direcció General d’Atenció a la Infància i Adolescència, fet que va motivar una reunió amb la Directora General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència, Ester Sara Cabanes. Durant la reunió les treballadores van exposar la situació en la que es troba el centre d’acollida i les reivindicacions de la plantilla. La Directora es va comprometre a contactar amb l’entitat i no descarten iniciar una inspecció del centre.

D’altra banda, la setmana passada es va poder mantenir una reunió amb representants de Serveis Socials de l’Ajuntament d’El Masnou, que també es van comprometre a contactar amb l’entitat.

Caixa de Resistència

En veure la poca voluntat negociadora de la Direcció de l’Associació Asteroide B-612, la CNT ha activat la Caixa de Resistència Confederal. Aquest recurs del sindicat està especialment dissenyat per sostenir vagues de llarga durada, i consisteix a cobrir salaris perduts de les afiliades a la CNT degut a les jornades de vaga.

Aquesta eina permetrà mantenir tant com sigui necessari la vaga indefinida possibilitant a la plantilla mantenir la lluita fins arribar a un bon acord amb l’empresa.

Centre d’acollida Estels

Un centre d’acolliment és un servei residencial d’estada limitada i transitòria, que té per objecte realitzar l’observació i el diagnòstic de la situació o el risc de desemparament de menors respecte a llurs familiars, per tal d’elaborar la proposta de mesura corresponent, quan és impossible o inconvenient realitzar l’estudi en territori.

El CA Estels, tot i dependre de la Generalitat, està gestionat per l’Associació Asteroide B-612 que pertany a la Fundació Concepció Juvanteny, la presidenta d’honor de la qual és na Montserrat Juvanteny, guanyadora de la Creu de Sant Jordi 2019.