UC MAQUINARIA de Sant Celoni acomiada un treballador després que reclamés l’aplicació de l’IPC

La CNT del Vallès Oriental denuncia l’acomiadament i anuncia mobilitzacions per reclamar la seva readmissió

Concentració a Sant Celoni aquest dimecres 18 de gener a les 16.30h al carrer Rec del Molí, 25 (Nau-6, plaça Molí de les Planes)

Ressò als mitjans: Nació Baix Montseny (18/01/23) | Nació Granollers (18/01/23) | El 9 Nou VO (20/01/23)

A finals de 2022 la Direcció de Talleres UC (UC MAQUINARIA), una empresa metal·lúrgica de Sant Celoni, va notificar l’acomiadament d’un treballador al·legant causes organitzatives.

No obstant això, el sindicat CNT denuncia que el treballador havia reclamat setmanes l’actualització salarial vinculada l’IPC de 2021 prevista al conveni col·lectiu, la qual cosa s’uneix al fet que les causes objectives que al·lega l’empresa no s’ajusten a la realitat. És per això que el sindicat considera l’acomiadament una represàlia laboral, interposant els serveis jurídics del sindicat la corresponent demanda davant els jutjats.

Finalment, la central anarcosindicalista anuncia que iniciarà mobilitzacions davant el que considera una actitud arbitrària i autoritària, que lesiona els drets laborals més elementals i que busca escarmentar la plantilla.