Conclusions de l’enquesta a les treballadores dels recursos residencials de protecció a la infància i l’adolescència

La Coordinadora d’Intervenció Social de la CNT a Catalunya va presentar la setmana passada les conclusions de la primera enquesta realitzada pel sindicat entre el personal dels centres residencials de protecció a la infància i l’adolescència, titularitat de la Direcció General d’Atenció a la Infància i Adolescència de la Generalitat de Catalunya (DGAIA), i que actualment una major part dels mateixos es troben gestionats per entitats privades.

Les conclusions de l’enquesta apunten a una precarietat laboral crònica en el sector i manca de mesures efectives en la seguretat i salut laboral en un sector altament feminitzat, com és habitual en l’àmbit de les cures i treball reproductiu de la nostra societat capitalista.

La manca de tradició sindical a un sector relativament nou, que ha evolucionat en molts casos del voluntariat i la beneficència, cap a un model de servei públic externalitzat per les administracions públiques en el que s’ha denominat el Tercer Sector, unit a la manca de finançament crònic, ha provocat la paràlisi de la negociació col·lectiva consolidant la precarietat laboral al conveni d’acció social de Catalunya.

Des de CNT apostem per un model sindical realment independent, allunyat de les eleccions sindicals, que posa tot el focus en l’organització de totes les persones treballadores al sector, tant en l’àmbit de centre com en l’àmbit sectorial, a través de les seccions sindicals de CNT, la mobilització i l’acció directa de les persones implicades sense delegar en Comitès d’empresa, sense subvencions i sense alliberats sindicals.

T’animem a informar-te i a organitzar-te conjuntament amb nosaltres. Pots contactar amb la coordinadora aquí.

Descarregar les conclusions de l’enquesta.

Descarregar el Top 10 de l’enquesta del sector social