Primera publicació del Centre d’Estudis Sindicals i Llibertaris

El Centre d’Estudis Sindicals i Llibertaris presentarà el dimecres 17 d’abril al restaurant-llibreria Anònims de Granollers la seva primera publicació.

Es tracta de “Classes socials i burocràcia a Bakunin”, una traducció al català d’un text de Felipe Côrrea sobre la teoria de les classes socials en el pensament de Bakunin (disponible fins ara en anglès:  “Social Classes and Bureaucracy in Bakunin”).

Mikhaïl Bakunin (1814-1876) va ser un revolucionari rus i anarquista que va participar activament en el cicle de revolucions a l’Europa de 1848 i, després d’anys de presó i exili, va tenir un paper decisiu en la conformació de l’anarquisme en el si de la Primera Internacional i en la inspiració del futur anarcosindicalisme al nostre país.

El text que presenta el Centre d’Estudis fa una lectura del pensament i l’acció de Bakunin sobre l’estructura de les classes socials i, en especial, de la burocràcia de l’Estat modern que continua essent d’interès en ple segle XXI.

Felipe Côrrea, autor del text, és un militant anarquista del Brasil que fa anys que està dedicat a l’estudi de la teoria i història anarquista des de l’Institut de Teoria i Història Anarquista (ITHA).

El Centre d’Estudis presenta així la seva primera publicació des de la seva creació fa uns mesos. Us hi esperem!