Un mes de vaga al Centre d’Acollida Estels: sense acord en la mediació i noves inspeccions al centre

Economia / Laboral

El Masnou, 9 de maig de 2024

Ja fa més d’un mes que es va iniciar la vaga indefinida al Centre d’Acollida Estels, ubicat a El Masnou i gestionat per l’Associació Asteriode B-612 de la Fundació Juvanteny. Lluny de resoldre’s, el conflicte continua sense que hi hagi, per part de l’empresa, cap voluntat d’atendre les justes demandes de les treballadores, que busquen protegir els drets dels infants i la seva dignitat laboral. Representants la secció sindical de la CNT al Centre d’Acollida Estels i l’empresa van acudir a una nova mediació a la seu del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, sense arribar a cap acord concret.

Durant aquest període de vaga indefinida es va produir una reunió crucial amb la Direcció General d’Atenció a la Infància i Adolescència (DGAIA) de la Generalitat de Catalunya i, com a resultat d’aquesta trobada, s’han iniciat diverses inspeccions al Centre d’Acollida Estels. A més, s’han dut a terme diverses concentracions de protesta i actes de suport a les treballadores en vaga a El Masnou, Gualba, Badalona, Mataró, Barcelona i Granollers.

Treballadores del Centre d’Acollida Estels al ple municipal d’El Masnou, el 18 d’abril passat

Greus anomalies en la gestió de recursos humans de l’empresa

Durant aquest període de vaga s’ha observat un preocupant i significatiu increment en el nombre de baixes per incapacitat temporal entre la plantilla del centre, sense que l’empresa posi en marxa mesures per cobrir aquestes absències amb personal extern, cosa que agreuja encara més la sobrecàrrega de feina que ja arrosseguen les treballadores.

D’altra banda, l’empresa ha anunciat la seva intenció d’incorporar professionals de gestió de recursos humans vinculats a Amazon per gestionar la plantilla encarregada de tenir cura d’infants tutelats per la Generalitat. Aquesta mesura, que des de la CNT denunciem com a inadmissible, posa encara més de manifest la manca de planificació i organització que l’entitat ha demostrat fins ara.

En vista d’aquesta situació, la CNT es dirigirà a la patronal de l’entitat, La Confederació, per denunciar les circumstàncies al centre, a més de la precarietat que es viu en aquest i la resta de centres del sector. A més, el sindicat anuncia una nova ronda de mobilitzacions i una gran manifestació a finals del mes de maig en suport a la plantilla en vaga i també per denunciar la precarietat del sector social a Catalunya. La data concreta d’aquesta manifestació s’anunciarà properament.