El Secretariat Permanent del Comitè Regional de Catalunya i Balears de la CNT ha editat una guia de prevenció per als centres residencials de menors, tals com els CRAE, CREI o altres similars.

La guia, elaborada per prevencionistes i sanitaris del sindicat amb la supervisió de l’àrea de Salut Laboral del Gabinet Tècnic Confederal, pretén oferir una eina amb recomanacions per a millorar la seguretat i salut del personal i usuàries d’aquests centres, que tenen la consideració de servei essencial i no poden tancar.

CNT va reclamar en una carta registrada a la DGAIA una sèrie de mesures urgents a implementar amb caràcter immediat, i una d’aquestes era l’elaboració d’un protocol comú als centres que recollís algunes de les qüestions que aquesta guia sí que recull. Des del sindicat hem cregut important cobrir aquesta deficiència que ni l’administració, ni la patronal del sector, ni els sindicats que negocien el conveni han estat capaços de resoldre malgrat totes les reunions mantingudes fins ara.

Finalment des del sindicat volem fer un incís en la responsabilitat que tenen les entitats que gestionen aquests centres i, en especial, els seus Serveis de Prevenció. L’actualització de l’avaluació de riscos i la planificació de l’activitat preventiva que se’n deriva. Són l’eina fonamental per a poder garantir unes condicions de treball segures i la salut del personal.

Un pensament a “CNT elabora una guia de prevenció per als CRAE i altres centres residencials de menors”

Els comentaris estan tancats.