«Cal acabar amb la precarietat i discriminació als sectors feminitzats»

• CNT prioritzarà l’acció sindical en sectors feminitzats a partir d’aquest 1 de Maig

• CNT anima a participar a l’acte comarcal unitari que tindrà lloc a Granollers

El sindicat CNT vol posar enguany tots els esforços organitzatius i sindicals en confrontar la precarietat laboral dels sectors més feminitzats de la nostra economia, i posarà l’1 de Maig com a punt de partida de la seva campanya sindical.

La precarietat laboral que hi ha instal·lada en els sectors més feminitzats del mercat de treball ha motivat que el sindicat CNT decideixi centrar esforços organitzatius, sindicals i militants en lluitar contra aquesta situació laboral que afecta a la meitat de la població treballadora: les dones.

Segons CNT, les darreres vagues generals feministes han servit per posar al centre de l’agenda institucional la urgència de mesures correctores davant d’aquesta desigualtat laboral però, afegeixen, «cal dur encara el sindicalisme feminista i de classe als centres de treball» on no arriben les administracions: «cal acabar amb la precarietat i discriminació als sectors feminitzats» conclou l’anarcosindicat.

Així, en els darrers anys CNT destaca que cada cop són més les dones que s’acosten al sindicat amb la voluntat de lluitar per millorar la seva situació laboral i la de les seves companyes de feina. Un fet que s’està traduint en un augment de les seccions sindicals on l’afiliació és majoritàriament femenina.

En conseqüència el sindicat ha posat en marxa una comissió específica de treball per acostar l’acció sindical de CNT als sectors feminitzats més precaris de la comarca, i aprofitarà aquest Primer de Maig per donar el tret de sortida posant al centre de les reivindicacions laborals la necessitat d’organització i lluita en aquests sectors per acabar d’una vegada per totes amb la desigualtat i discriminació de gènere que hi ha instal·lades a les relacions laborals del nostre país.

Primer de Maig unitari al Vallès Oriental

En aquest sentit, CNT impulsa i anima a participar de la mobilització unitària pel Primer de Maig al Vallès Oriental que tindrà lloc a Granollers aquest dissabte, començant a les 11.00 hores a la Plaça Josep Barengé i que acabarà a la Plaça de la Porxada amb parlaments.

La Coordinadora 1M del Vallès Oriental aglutina sindicats -entre els quals està CNT-, entitats socials, col·lectius feministes i partits polítics de la comarca que dotaran de reivindicacions socials i laborals els diversos actes de la mobilització.