CNT denuncia repressió sindical a l’empresa DANOA de Canovelles

• L’empresa va acomiadar una afiliada quan estava intentant organitzar una secció sindical

• El sindicat anuncia mobilitzacions si l’empresa no rectifica i es soluciona la precarietat laboral

L’empresa DANOA Manipulados ha acomiadat una empleada del centre de treball de Canovelles quan intentava organitzar sindicalment a la plantilla, formada només per dones, a causa de la precarietat laboral que pateixen.

El sindicat CNT denuncia l’acomiadament d’una treballadora, afiliada al sindicat, a conseqüència de la seva activitat sindical a l’empresa DANOA Manipulados, SL dedicada al manipulat per a tercers. L’empleada estava en mig d’un procés d’organització sindical a l’empresa després que comprovessin conjuntament amb el sindicat les diverses irregularitats laborals que tenien lloc.

Segons informa CNT, en el centre de treball que l’empresa té al municipi de Canovelles, les condicions laborals són molt precàries. Als habituals retards en el cobrament de les nòmines, cal afegir una llarga llista d’infraccions en matèria de prevenció de riscos laborals, la prolongació de les jornades o les constants amenaces de represàlies a una plantilla únicament formada per dones.

És en aquest context que l’afiliada al sindicat va iniciar un procés per organitzar sindicalment la plantilla, i que «va provocar l’acomiadament fulminant» de la treballadora en el moment que l’empresa va tenir-ne coneixement. L’empresa va al·legar la finalització del contracte per fi d’obra, però el sindicat recorda que el contracte està en frau de llei i que l’acomiadament per repressió sindical és nul.

El sindicat CNT va contactar immediatament amb l’empresa, desplaçant-se directament al centre de treball per verificar les causes de l’acomiadament, però lamenten que l’empresa encara no hagi donat resposta a la petició del sindicat d’una solució ràpida a l’acomiadament, abocant a l’atur a una mare treballadora que només defensava els seus drets i de les seves companyes de feina.

Mobilitzacions

CNT critica que aquestes formes de precarietat laboral i abusos patronals es reprodueixin sovint en plantilles i sectors feminitzats com el cas de DANOA, on a les infraccions laborals de les empreses hem de sumar-hi l’abús cap a un col·lectiu que ja pateix fortes desigualtats laborals i socials per la seva condició de gènere. És per això que el sindicat anuncia que si l’empresa no reacciona a les reivindicacions del sindicat, iniciarà mobilitzacions per a reclamar una solució justa al conflicte.