CNT denuncia irregularitats comeses a ART I SANS HORECA SL després de l’adquisició de Carns Torrent

La mercantil ART I SANS HORECA SL tanca de forma fulminant totes les botigues de venda al públic i incompleix el Conveni Col·lectiu en forçar la plantilla a fer vacances fins al setembre

• La nova direcció de l’empresa ha manifestat a diverses treballadores que els imposaran un ERTO o ERO a la tornada de les vacances, sense haver comunicat a la plantilla l’inici de cap expedient de regulació d’ocupació

• Les nòmines de les treballadores corresponents al mes de juliol romanen impagades a data 17 d’agost

Notícia als mitjans: Revista del Vallès / El 9 Nou VO

La mercantil ART I SANS HORECA SL ha comprat l’antiga Carns Torrent, una empresa d’elaboració de productes càrnics i volateria del Vallès Oriental que es trobava en concurs de creditors. Arran de l’adquisició, la nova direcció ha comès diverses irregularitats que CNT posarà en coneixement de la Inspecció de Treball.

Tancament i vacances forçades

La nova direcció de l’antiga Carns Torrent ha tancat de manera fulminant totes les botigues de venda al púbic. Com a conseqüència ha forçat les vacances de la plantilla, incomplint allò previst al Conveni Col·lectiu. Inicialment les treballadores s’havien de reincorporar l’11 d’agost, però a través d’un comunicat la mercantil ha allargat les vacances forçades fins al setembre.

Amb motiu d’aquesta situació, la secció sindical de CNT a l’empresa ha reclamat el reconeixement d’aquestes vacances obligatòries com a permís retribuït, demanda reconeguda per la mercantil a través d’una comunicació oficial.

Comunicació extraoficial d’un possible ERTO o ERO

Addicionalment, l’empresa ha manifestat a diverses treballadores que els imposaran un ERTO o ERO un cop finalitzi el període de vacances forçades, al setembre. La secció sindical de CNT a ART I SANS HORECA SL recorda que la mercantil no ha comunicat l’inici de cap expedient de regulació d’ocupació (temporal o no) a la plantilla.

A dia d’avui, les treballadores encara no han percebut la nòmina corresponent al mes de juliol. Aquest impagament s’afegeix a d’altres demores de les mateixes característiques que la plantilla ha patit en el darrer any.

Possible acomiadament col·lectiu fraudulent

Aquest seguit d’irregularitats i mala gestió comeses per ART I SANS HORECA SL després de l’adquisició de Carns Torrent ha activat l’alarma a la secció sindical de CNT, despertant la sospita d’un possible acomiadament col·lectiu fraudulent per part de l’empresa. Per tot això CNT posarà en coneixement de la Inspecció de Treball totes les incidències relacionades amb aquest cas amb l’objectiu de blindar els drets i protegir les treballadores enfront els abusos de la mercantil.