Nota de premsa: CNT inicia una campanya contra la temporalitat a l’administració pública

• Una sentència guanyada pel sindicat en qüestiona tot el model de temporalitat

La CNT ha guanyat una sentència pionera en la matèria, creant jurisprudència, sobre la fixesa del personal temporal contractat en frau de llei a l’Administració Pública.

Fruit de la tasca sindical de CNT a tot l’estat, finalment s’ha aconseguit una sentència ferma que crea jurisprudència en el sector. Recentment el Tribunal Suprem ha inadmès a tràmit el recurs de cassació presentat per l’Ajuntament de A Guarda (Galícia), ratificant així la sentència guanyada per l’anarcosindicat sobre la fixesa del personal laboral del GES (Grups d’Emergències Supramunicipals).

El sindicat considera un èxit històric sense precedents, que posa en qüestió tot el model estructural de temporalitat a l’administració pública, del que es podran beneficiar milers de treballadors i treballadores a tot l’Estat.

És per això que el sindicat inicia aquest mes de juliol una campanya al Vallès Oriental per donar a conèixer la sentència al sector, amb l’objectiu d’oferir una alternativa a la situació de precarietat laboral que també es viu dins de l’administració pública i que respon a les polítiques neoliberals que en la pràctica assumeixen totes les administracions siguin locals, autonòmiques o estatals.

CNT, com a sindicat independent de qualsevol partit o institució, té un compromís ferm amb els drets dels i les treballadores, essent el dret a l’estabilitat del lloc de treball un dels pilars estructurals de la precarietat laboral actual.

Per a obtenir tota la informació cal posar-se en contacte amb el Gabinet Tècnic Confederal de CNT, al correu gabinete.social@cnt.es o al telèfon 632 797 028. Tot i així, el sindicat s’anirà apropant durant els mesos vinents a la majoria de centres de treball tant d’Ajuntaments i empreses municipals o de capital públic, com administracions comarcals, de la Generalitat de Catalunya o estatals.