La derogació de la reforma laboral, una lluita sindical o parlamentària?

Granollers acollirà l’onze de desembre un debat sobre la derogació de la reforma laboral

• El debat anirà a càrrec de ponents de Podemos Granollers i el sindicat CNT del Vallès Oriental

El restaurant-llibreria Anònims de Granollers acollirà el dissabte 11 de desembre a les 18.00 hores un debat sobre la derogació de la reforma labora sota la pregunta «una lluita parlamentària o sindical?», a càrrec dels ponents Kevin Hernández de Podemos Granollers i Genís Ferrero de la CNT del Vallès Oriental.

El febrer de 2012, en plena crisi econòmica i financera mundial, el govern espanyol de Mariano Rajoy va aprovar una reforma laboral que capgirà profundament les relacions laborals a l’estat espanyol. La reforma laboral va ser contestada amb una mobilització continuada del sindicalisme, amb diverses vagues generals reclamant-ne la seva derogació, i la promesa electoral de diversos partits d’esquerres de derogar-la si accedien a la suficient majoria parlamentària.

Pràcticament una dècada després tant el moviment sindical com els partits d’esquerres segueixen exigint la seva derogació, i l’actual govern espanyol de coalició està negociant amb les patronals i sindicats majoritaris la seva modificació en el marc del diàleg social.

És en aquest context que tindrà lloc el dissabte 11 de desembre de 2021 a les 18.00 hores al restaurant-llibreria Anònims de Granollers (C/ Miquel Ricomà, 57) un debat públic sobre la derogació de la reforma laboral a càrrec de ponents de Podemos i la CNT.

Sota el lema «La derogació de la reforma laboral, una lluita sindical o parlamentària?» intervindran Kevin Hernández i Genís Ferrero, amb la moderació de Patrícia Segura. El debat girarà sobre els aspectes més lesius de la reforma laboral, la necessitat de derogar-la, les reformes legislatives que l’actual Ministeri de Treball està negociant amb els agents socials i l’acció sindical contra la reforma laboral tant als centres de treball com als carrers.

Kevin Hernández (28) treballa en el sector sanitari com a tècnic d’imatge per al diagnòstic i medicina nuclear, és membre del comitè d’empresa de CEDIV Granollers i responsable de municipalisme a Podemos Granollers.

Genís Ferrero (38) és Tècnic superior en automatització i robòtica industrial i Tècnic superior en prevenció de riscos professionals, treballa a IMESAPI en el manteniment d’enllumenat públic de Barcelona on és delegat sindical de CNT, i actualment és Secretari d’Acció Sindical de la CNT del Vallès Oriental.

Patrícia Segura (21) és estudiant de dret a la UAB, membre de Podemos Granollers i de Rebeldía Catalunya.