Inspecció de Treball detecta greus irregularitats a Manipulados Madueño

Després dels requeriments d’Inspecció de Treball l’empresa de Llinars del Vallès comunica a les treballadores la sol·licitud de concurs de creditors i de liquidació de l’empresa, amb la conseqüent extinció col·lectiva de contractes

Granollers, 24 de novembre de 2023. Manipulados Madueño és una petita empresa de Llinars del Vallès que es dedica a l’embalatge final de la producció de Grup Intermas, una gran empresa dedicada a la fabricació de productes plàstics, també de Llinars. A principis de maig d’aquest any les treballadores de Manipulados Madueño van iniciar diverses mobilitzacions i protestes per endarreriments en les nòmines i manca de mesures de seguretat i salut laboral, que es van aturar al juny, quan les treballadores per fi van percebre part dels salaris endarrerits. El passat mes d’octubre tornaven a acumular 4 mesos d’endarreriments en el cobrament de les nòmines, a més de la manca de mesures de seguretat i salut que ja van denunciar al maig d’aquest mateix any, i se les va informar que l’empresa estava gestionant un expedient temporal de regulació d’ocupació (ERTO).

Arran de les denúncies de la secció sindical de la CNT a Manipulados Madueño, el 17 de novembre passat la Inspecció de Treball i Seguretat Social de Catalunya va dur a terme una exhaustiva investigació a l’empresa, requerint la següent documentació a la mercantil: rebuts de salaris i justificants del seu abonament des d’octubre de 2022 fins a octubre de 2023, els contractes de treball de tota la plantilla, l’avaluació de riscos laborals, el pla de prevenció i la planificació preventiva, el concert amb el servei de prevenció, la formació preventiva als treballadors, el certificat d’aptitud de la vigilància de la salut, el calendari de vacances de 2023, el registre de jornades del mateix període i el justificant d’entrega d’EPIs. El termini màxim per complir els requeriments és avui, 24 de novembre de 2023.
La situació va donar un gir inesperat amb l’arribada de la direcció de l’empresa al centre de treball fa dos dies, el 22 de novembre, informant la secció sindical de la CNT a través d’una carta dirigida al seu delegat que, amb data 2 d’octubre d’aquest any, Manipulados Madueño va sol·licitar un concurs voluntari de creditors, amb la posterior intenció de liquidar l’empresa. Això obre la porta a un procediment de regulació d’ocupació que podria implicar l’extinció col·lectiva dels contractes de tota la plantilla.
La secció sindical de la CNT a Manipulados Madueño vol remarcar les presses de l’empresa -i també del Grup Intermas, que tot apunta a que té la intenció d’aprofitar la maquinària de la mercantil- per liquidar una plantilla que porta mesos lluitant pels seus drets laborals just després de la visita d’Inspecció de Treball.