Valoració de l’anunci de fixesa en la reforma de l’EBEP

CNT Vallès Oriental subscribim la valoració feta per la sectorial d’Administracions Públiques de CNT Galiza, i que presentem traduïda al català a continuació.

Els darrers dies s’han filtrat informes referits al tràmit parlamentari de la reforma del EBEP (Estatut Bàsic de l’Empleat Públic). Segons aquests informes, el tràmit no es completaria fins al mes d’octubre i suposa la possibilitat de què el personal interí de més de 10 anys d’antiguitat podrà obtenir directament la plaça sense guanyar l’oposició, directament per un concurs de mèrits.

Des de la CNT volem insistir en que cal tenir cautela amb aquest anunci ja que està per veure l’abast final de la reforma i la redacció del text final desps del tràmit parlamentari.

Seguint la línia habitual del sindicat, en quant estigui disponible informació més tangible l’anirem analitzant i transmetent. De moment, a dia d’avui, ni tan sols hi ha certesa de la mesura s’ampliï del funcionariat interí al personal laboral en frau de llei. Tampoc hi ha seguretat sobre si la limitació per a habilitar el concurs és que les places siguin convocades formalment i publicades les bases del procés o simplement ofertes a través duna oferta pública d’ocupació. Així, tampoc se sap si aquest concurs de mèrit serà de concurrència oberta o restringit al personal que ocupa els llocs en frau. I tampoc sabem si les administracions podran sortejar aquest anunci de reforma simplement publicant les bases i les convocatòries de les places que els interessi durant el mes d’agost i setembre.

Finalment, hem de valorar que la mesura és purament aleatòria, molt restrictiva i eludeix gran part de la responsabilitat de l’administració, única culpable de l’abús de temporalitat i de la pràctica continuada de contractacions il·legals. En realitat, sembla que el que s’intenta des del Governo Central és evitar el pagament de les indemnitzacions més altes, ja que l’antiguitat de deu anys no obeeix la cap criteri objectiu ni legal. Des del sindicat considerem que la mesura s’hauria d’estendre a la pràctica totalitat de les places ocupades per personal temporal, sent com és evident lestructuralitat de pràcticament totes les places ocupades per personal temporal a l’administració, amb independència de la seva antiguitat, i romanent ja fora de qualsevol dubte que totes les places vacants amb més de tres anys de temporalitat estan en frau de llei i que totes les places amb contractes d’obra o servei o indefinits no fixes estan en frau de llei des del primer dia.

A dia d’avui, recordem que la situació continua igual i que la nostra recomanació és seguir mantenint la press al carrer perquè les modificacions siguin el més favorables possibles per a tot el personal en situació de frau i abús de temporalitat.